neděle 5. července 2020

Květen 2019 - Dům rostl a já jsem zahradničila na balkoně

Hrubá stavba domu se pomalu blížila k závěru, netrpělivě jsem vyhlížela, kdy se bude hotovo. To samé se bohužel nedalo říct o zahradě. Přes dva měsíce jsme čekali na osazení retenční nádrže na dešťovou vodu a s tím související terénní práce. Takže naše budoucí zahrada pořád nebyla srovnaná a v místě budoucích zeleninové záhonů pořád byly hromady hlušiny a šutrů. A já zatím zahradničila na balkoně :) 




Místo těch hromad bude moje zeleninová zahrada

Ale jinak to tam máme hezký, že jo :)

Tam, co je teď tráva nad kolena, bude časem louka a ovocný sad. Zahrada končí až vzadu u křoví. Ale není to celé naše. Zleva i zprava máme sousedy, zatím bez plotů


Slunečnice už měly skoro půl metru, papriky a ačokča nasazovaly květy, okurky kvetly jak o život v ložnici na okně :) Dýně se předháněly, která dřív došplhá na kliku okna a jahody, které jsem začátkem jara nouzově namačkala do truhlíku, byly obsypané plody. Nějakou větší úrodu jsem ale přestala čekat. I když jsme zalévala, co to šlo, rostliny byly namačkané jedna na druhé a na východním balkoně neměly dost světla. Saláty, které jsem chtěla předpěstovat a vysázet, přerostly a místo hlávek byly vytáhlé a stonkaté. Brala jsem to jako trénink. Učím se. A v mezičase jsme četla další knížky a weby o plánování a navrhování zahrad. Je to krásné čtení a budoucí zahrada získávala v mé představě čím dál jasnější obrysy a konkrétní koncept. V tomhle směru má to čekání i své výhody.

Pořád jsem doufala, že se snad zadaří, dočkáme se retenčky a začátkem prázdnin se vrhneme na tu zahradu. A možná stihnu i nějakou tu podzimní zeleninu už ze záhonu :) Modlila jsem se, věřila, těšila se a učila se být trpělivá a chápat, že někdy jdou věci jinak, než bych chtěla a potřebovala. A že to má nějaký smysl, i když zatím nevím, jaký. To už jsem zažila tolikrát... Skvělé, že se to tentokrát týká jen zahrady :)



Papriky nasazují květy

Truhlíky plné sazeniček všeho možného, hlavně květin. A sem tam broskvoň nebo jabloň :)

Asi nás to zaroste


Rostliny jsou úplně všude. Na balkoně v kelímcích, na okenních parapetech ve všech místnostech... Už tu zahradu prostě fakt potřebuju :)



První vlastnoručně vypěstovaný salát na talíři. Rajčata zatím sámošková. Ale všechno jednou bude...:) 


Můj vlastní salát. Chápete?

Žádné komentáře:

Okomentovat