středa 26. srpna 2020

Terénní práce - část druhá

Předposlední červnový týden a dokončení první fáze terénních prací. Přijela třídička a chlapi několik dní třídili materiál z hromad na jemnější frakci a ten zbytek. Šutry šly dospod, to jemné nahoru. Je to jílovité, ale díky obsahu kamínků se to tolik neudusává a voda dobře vsakuje. Není to ideální zemina, za sucha se vytvoří na povrchu tvrdý škraloup, který obtížně prorůstá a vysít do něj téměř cokoli je marné. Po dešti je ale povrch kyprý a zem dobře drží vláhu. Což je skvělé, protože naše oblast je ve srážkovém stínu. V celé republice prší, místy záplavy, a já musím zalévat...




S rajčaty jsem se rozjela, naše spotřeba je totiž obrovská. Tady už jsou přestěhovaná na provizorní místo k plotu.


A moje provizorní zahrádka v bednách. Koncem června už byla většina salátů sklizená, zbytek čekal na záhony... 



Hromada jemného materiálu už roste. Nakonec byla mnohonásobně větší.






Těch pár vzrostlých stromů, které jsme na zahradě měli, jsme samozřejmě nechali. Zůstala hezky rozrostlá líska, několik bříz, habr a doubek. Bagrista si dal záležet, aby kolem nich zůstal prostor a nezahrnul jim kmínky zeminou. To by patrně nepřežily...


Hrubý materiál jsme rozvezli na pozemku, vznikly tři úrovně terásek.



Jemná frakce přišla rozvézt všude po povrchu.

Zadní část zahrady (budoucí ovocný sad) byla připravená pro osetí luční směsí.


Vzadu je ještě velká hromada jemného materiálu. Budoucí tvar terénu už se ale rýsuje.


Pro největší část louky jsem zvolila Chalupářskou směs od Planta Naturalis. Bylinkovou voničku a směsi pro včely jsem vysela podél plotů.



Moje provirozní zahrádka, koncem června stále ještě v bednách.


Hromady šutrů už jsou téměř komplet rozvezené po pozemku.


Tady už je zadní část zahrady osetá lučním osivem. A já si nedokážu představit, že tu někdy bude zeleno... 


Květen a červen byl letos poměrně deštivý a i tady u nás ve srážkovém stínu pršelo. Modlila jsem se, aby chladnější a deštivější počasí trvalo i dál, aspoň občas, aby na zahradě vzešlo aspoň něco. 

2 komentáře:

  1. Krásný pozemek, to bude radost zakládat zahradu, tvořit si svůj svět, svoji krajinu. Přeju, ať všechno dobře roste.

    OdpovědětVymazat
  2. Co nového se děje na zahradě? Brzy přijde zima... J.

    OdpovědětVymazat